آغاز روزانه‌نویسی من

این آغاز روزانه‌نویسی من است.

باید هر روز اینجا بنویسم تا سرعت تایپم سریع‌تر شود هر روز ۵۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ کلمه.

نوشتن بدون نگاه به صفحه کلید یا کیبورد برایم سخت است در واقع سخت نیست چون فعلا سرعتم پایین است احساس می‌کنم هیچ‌وقت نخواهم توانست با سرعت کافی تایپ کنم و این برایم کمی سخت یا حتی عذاب آور است.

به هر حال مهم نیست همین که به مدت یک ماه همین جوری بنویسم می‌توانم بدون شک چند ماه دیگر با سرعت خیلی بیشتر بنویسم یعنی تایپ کنم.

کاری که اکنون انجام می‌دهم این است که با کیبورد استاندارد فارسی هر روز به اندازه ۵۰۰ کلمه بنویسم و آن را در سایت شخصی خودم منتشر کنم.

البته برای نوشتن هر روز ۵۰۰ کلمه تایمر یا کرنومتر قرار می‌دهم تا بتوانم سرعت تایپم را اندازه بگیرم و هر روز تلاش کنم آن را اندکی و فقط اندکی بهبود ببخشم و بعد از گذشت حدود یک ماه قطعا سرعت تایپ من به ۳۰ کلمه در دقیقه خواهد رسید و بعد از گذشت یک سال از این تمرین سرعت تایپ من به حدود ۵۰ یا حتی شاید به ۶۰ کلمه در دقیقه برسد.

یعنی در هر ثانیه بتوانم یک کلمه تایپ کنم که به نظرم غیرممکن نیست حالا چرا می‌گویم غیرممکن نیست دلیل آن این است که من اگر بدون تایپ ده انگشتی تایپ کنم بهترین سرعت تاپ من در این حالت ۳۰ کلمه در دقیقه است و مهم‌ترین عامل در کاهش سرعت در این حالت این است که نگاه کردن به صفحه کلید سرعت را کاهش می‌دهد اما در تایپ ده انگشتی به صفحه کلید نگاه نمی‌کنم و این زمان را می‌توان صرف تایپ و افزایش نوشتن واژگان کرد و سرعت را تا حتی دو برابر افزایش داد.

پس بهترین کار این است که در این مرحله سخت فریب ذهن خودم را نخورم و فقط همین کار را هر روز انجام دهم.

چون همین الان ذهنم به من می‌گوید که تو نمی‌توانی این کار را انجام دهی اما من نباید انرژی خودم را صرف جنگیدن با ذهنم بکنم بلکه تمام انرژی خودم را صرف تمرکز بر تایپ و افزایش سرعت آن می‌کنم.

اصلا همین حالا ایده‌ای به ذهنم رسید و آن این است که هر روز من ۵۰۰ کلمه با این روش می‌نویسم و تایمر می‌گیرم و هر دو یعنی نوشته و زمان صرف شده برای آن را در سایتم قرار می‌دهم و هر روز این چالش را با خودم انجام می‌دهم تا بتوانم به سرعت قابل قبولی در تایپ کردن برسم و بتوانم با سرعت بالا تایپ کنم و هدف بزرگ من ۶۰ کلمه در دقیقه است و در این صورت می‌توانم هر روز یک مقاله ۵۰۰۰ کلمه‌ای را در زمان ۹۰ دقیقه تایپ کنم و این فوق‌العاده است.

فقط ۵۰ کلمه دیگر تا پایان چالش امروز باقی مانده است. اما دیگر خسته شدم و اماتر من کم نمی‌آورم و ادامه می‌دهم. من خسته می‌شوم، ناامید می‌شوم، کم می‌آورم ولی در هر حالی ادامه می‌دهم و این تنها نقطه قوت من در زندگی است. الان دیگر این نوشته به ۵۰۰ رسید و زمان ۳۰ دقیقه یعنی در هر دقیقه ۱۶ کلمه تایپ کردم و هر کلمه را در ۴ ثانیه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *